bob hund och Bergman Rock forum » Hemsidan

Välkommen till nya forumet

(90 posts)
  • Started 2 years ago by admin
  • Latest reply from Hasse

1. Välkommen till bob hund & Bergman Rocks nya forum!
    Allting är långt ifrån klart men jag hoppas alla har tålamod och kommer med synunkter på förbättringar.

Att göra:
    - Annan design
    - Möjlighet att skapa omröstningar
    - "Arkiv"-version av gamla forumet
    - Fler kategorier
    - IK

Klart:
    - Profil-bilder

Har du något förslag eller önskemål så skicka ett mail till mig eller skriv ett inlägg här på forumet!

Mvh David - Admin

Posted 2 years ago #
  2. Jim
    Jim Member

Tack så mycket David! :)

Posted 2 years ago #
  3. Kommer forumet att se ut så här i framtiden?!...eller är det en "working progress"...

Posted 2 years ago #
  4. Rock-Lucke: Det är något som jag tänker fixa framöver (se listan). Förhoppningen är att kunna köra liknande design som används på resterande delar av bobhund.nu...

Posted 2 years ago #
  5. Underligt
    Underligt Member

Härligt att forumet är tillbaka... Även om det tar lite tid att vänja ögonen vid det. :)

Posted 2 years ago #
  6. David: Kommer det inte att se ut som det förra forumet då?....intressant....

Posted 2 years ago #
  7. GuldhamsternGte
    User has not uploaded an avatar Member

Ojsanhoppsan, ny design. Det blir nog hemtrevligt här med.

Posted 2 years ago #
  8. gurkburk

hmmm får hoppas det blir hemtrevligt då :)

Posted 2 years ago #
  9. Hmmm...skeptisk...men, men...inte första gången...saknar gamla inläggen dock...hmmm...

Posted 2 years ago #
  10. Ja... jo.
    hej

Posted 2 years ago #
  11. Aneurysm: Ska se om jag kan lägga upp gamla forumet. Mest om man vill kolla gamla inlägg osv. Det gamla forumet kommer dock inte vara aktivt för övrigt.

Posted 2 years ago #
  12. Grunthos

Haha. Klantig som jag är tänker jag inte på att jag kanske inte skulle kunna byta screen-namn när jag väl är registrerad som mitt gamla login-namn. Så jag skulle gärna ha en funktion för att byta namn. Det är ju egentligen en överflödig funktion, och jag vänjer mig nog så småningom. Men om du får tid och ork över skulle jag inte klaga om den fanns. :P
    //Skruttet

Posted 2 years ago #
  13. Admin>> (Lägga upp gamla forumet) Joh, de klart, i varje fall så man kan kolla in några av di gamla inläggen, de e ju en start (finns lite grejjer där jag skulle vilja ha tag på, så)...Samtidigt så tycker jag att de e synd att man inte kan fortsätta på den gamla fourmet, kändes rätt bra med alla länkar/topics o färgen o även den "någorlunda" vettiga informationen vi hunnit få ner på vissa av de mer "seriösa" inläggen (bobs skivor o så), synd att man inte kan fortsätta där, utan, börja om...igen...(har varit medlem i runt 4 officiella bob forum o 1 inofficiell sen Feb. -02)...(skryt, hehe)...Jaja, hoppas de blir bra...den som lever får se, eller nåt...

Posted 2 years ago #
  14. Gustaf

För mig som inte hängt med så länge känns det hursomhelst kul att forumet är tillbaka! Hej igen!

Posted 2 years ago #
  15. Aralk
    Aralk Member

Jo arkiv från gamla forumet, skulle vara bra.
    du har ingen aning om vad som hände med det gaml forumet, eller försvan det bara?

Posted 2 years ago #
  16. Saga

Jaha, så det är det här som ska bli det nya hänget. Väntar spänt på den nya inredningen.

Posted 2 years ago #
  17. Pino

Ser väll rätt mysigt ut det här. Var inte medlem på det förra forumet utan trollade bara, så nu när det är nystart så tänkte jag att det väll var tid att skriva lite med!

Posted 2 years ago #
  18. viska

vad trevligt att det kommer tillbaka. bob hund-forumet har liksom varit lite som mitt levande dockhus det senaste året. Bra att det slås ihop till ett forum för båda banden med, det är ju samma sak egentligen.

Posted 2 years ago #
  19. Precis.
    David: Angående design, och angående innehåll: Det absolut bästa vore ju faktiskt om du enkelt kunde aktivera det förra forumet.
    Om det inte går så kan du då kanske använda dess design som design åt det nya.
    Slänga in lite loggor här och var... tycker jag, tycker jag.

Posted 2 years ago #
  20. Gamla forumet kommer inte att användas till mer än ett museeum över gamla inlägg. Både designen och forumsystemet på förra forumet gav massor att önska. Det tyckte i alla fall jag. Finns många fördelar med nya forumet även om de inte är så uppenbara än.

Gillar någon webbdesign så tas ev design hjälp varmt emot. För mer info kan man maila mig på david (at) david . nu

//David

Posted 2 years ago #
  21. ludde

en sak som jag tycker var viktig med gamla frumet är att det förutom en seriös del. helt kopplad till bob hund finns en annan del. med andra saker. på gamla forumet diskuterades andra saker än bob hund, mkt nonsens och en del annat. fler ämnesgrupper önskar jag alltså

Posted 2 years ago #
  22. Aralk
    Aralk Member

Jo jag håller med Ludde. :)
    som "andra saker än bob hund" trådarna. Som låg under bob hund.
    Hur blir det med IK undrar jag också?

Posted 2 years ago #
  23. Okej.
    Såhär:
    Använd nya forumsystemet med alla dess fördelar, men behåll gamla designen.
    Bara sno exakt samma layout (iaf. till att börja med), och kopiera ämnestrådarna.
    Och använd också gärna gamla #post & rank-systemet.
    Går det? Det borde gå.
    Om det går så kör på det.

Posted 2 years ago #
  24. ..."Både designen och forumsystemet på förra forumet gav massor att önska. Det tyckte i alla fall jag."...
    Det finns närmare 500 forumare som tyckte att den gamla systemet funkade bra, med alla dess fördelar och nackdelar...Forumet var "färdig-kalibrerad" o ready to go...visst finns det alltid plats för förbättringar o sånt, men, en mans ord kan inte köra över majoriteten...
    Upp till bevis David, gör denna forum lika rolig som den förra var...visa var skåpet ska stå, utan att vara "bossig" (som jag får antydan till att du gör just nu)...
    Isaks förslag härovan dock, låter bra i mina öron...Mmmm...

Posted 2 years ago #
  25. Bara gör det snabbt David....du verkar inte ha nåt planerat...så det är ju så enkelt att bara klicka upp det gamla...Jag håller med alla andra om att vi ska stanna på det gamla...i framtiden så kan vi ändra....när vi är redo och planerat ut saken....

Posted 2 years ago #

RSS feed for this topic

Reply »

You must log in to post.